co robią specjaliści działu kadr

Co robią specjaliści działu kadr

Osoba zatrudniona na stanowisku specjalista ds. kadrowych ma spory zakres obowiązków. Jest to praca typowo biurowa, wymagająca ogromnej skrupulatności i rzetelności. Przede wszystkim osoba na tym stanowisku zajmuje się zatrudnianiem pracowników – przygotowuje odpowiednie dla nich umowy o pracę, z uwzględnieniem wszelkich szczególnych warunków przysługujących konkretnej zatrudnionej osobie.

Dba również o to, aby umowy te były okresowo przedłużane lub zmieniane. Czasem musi również zwolnić pracownika, wręczając mu wypowiedzenie, co jest na pewno jednym z bardziej przykrych obowiązków. Specjalista ds. kadrowych musi również zgłaszać odpowiednim organom fakt zatrudnienia nowego pracownika, a następnie dbać o to, by jego składki ubezpieczeniowe były opłacane terminowo.

Dział kadr zajmuje się także kwestiami wynagrodzeń – ich naliczaniem, wyliczaniem premii, a nawet potrąceń z pensji. Przygotowuje specjalne dokumenty potwierdzające dane wynagrodzenie oraz dokonuje przelewów na odpowiednie kwoty. Bardzo często jej nakład obowiązków jest zróżnicowany w zależności od terminów zapłaty różnych ubezpieczeń lub wypłaty wynagrodzeń – wtedy praca w kadrach jest szczególnie intensywna, zwykle jednak ma swoje jednostajne tempo.

Dodaj komentarz